sobota, 14 maja 2016

Murzynek z powidłami.



Przepis odrobinę zmieniony (u mnie mniej cukru i zamiast pudru polewa czekoladowa), zaczerpnięty z książki Dzieci gotują czyli kuchnia pełna przygód. Pisałam o niej tutaj

 Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 jajka
  • ½ szkl cukru
  • ½ szkl oleju
  • ½ szkl mleka
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżki powideł śliwkowych
  • Cukier waniliowy
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej

Do garnka wlewamy olej i mleko, wsypujemy cukry i dodajemy powidła.


 Podgrzewamy w garnku i mieszamy aż składniki się rozpuszczą. Studzimy.
Żółtka dodajemy po jednym do masy i ucieramy, a z białek ubijamy pianę i zostawiamy żeby dodać na sam koniec. Mąkę przesiewamy z kakao, sodą i łączymy z masą.


 Delikatnie mieszamy z ubitymi białkami.


Piekłam w formie silikonowej przez 40 min w 180 °

Po wystudzeniu polewamy polewą czekoladową.



i kroimy ;)



40 komentarzy:

  1. Sto lat nie jadłam murzynka, aż mi ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) tak mnie naszło na murzynka właśnie :)

      Usuń
  2. Uwielbiam! Moja babcia robi podobny.

    OdpowiedzUsuń
  3. też robię murzynka, z tym, że ja wkładam wszystkie składniki do jednej miski razem i miksuję, potem do formy i gotowe :), a no i jeszcze trzeba upiec:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szybciej.. następnym razem zrobię tak jak Ty ;)

      Usuń
  4. mnie murzynek ostatnio nie wyszedł. zawsze jak mam okres coś zchrzaniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam identycznie.. zawsze coś wtedy nie tak wychodzi.

      Usuń
  5. pyszności
    mój smak z dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie ciasta jak tylko wagę ciasta doprowadze do takiego poziomu jak chce i będę później piec takie pyszności. SUPER

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na szczęście większość zje rodzinka ;)Jak coś piekę to się dziele z dziećmi, rodzicami i braćmi więc dla mnie niewiele zostaje ;)

      Usuń
  7. Mmm , ale bym zjadła jakieś ciasto<3
    madameeangela.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmmm uwielbiam murzynka <3
    Aż narobiłaś mi smaka :D


    http://stylistfashioon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. :).. mam nadzieje, że już taki zawsze będzie wychodził :P

      Usuń
  10. Ulubione ciasto mojego młodszego syna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dzieci uwielbiają czekoladowe ciasta :)

      Usuń
  11. Lubię <3 Murzynek może być i bez tych powideł, ale z nimi wcale nie smakuje gorzej! Zrobiłaś mi smaka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to nawet nie było ich czuć ;)

      Usuń
  12. mmm coś pysznego . Mój chłopak uwielbia takie ciasta ;D muszę spróbować przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jejku jak ja uwielbiam murzynka! Nigdy go nie robiłam w formie babki. Fajnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O kurczę!!!Wygląda fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam murzynka. Najlepszy jest z ciepłym mlekiem....mmmmm pychota. Polewę czekoladową robię sama palce lizać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Murzynek przypomina mi o moim dzieciństwie, pamiętam jak mama go robiła co niedzielę :) albo jeszcze ciasto drożdżowe z rodzynkami :) m pycha :) teraz już staram się nie jeść ciast, ale fajnie powspominać :)

    OdpowiedzUsuń