poniedziałek, 23 listopada 2015

Ciasteczka - ziemniaczki.



Co tu zrobić jak zostało nam sporo biszkoptu z ostatniego pieczenia ciast? Trochę się go podsuszy i można zrobić 
z niego np. spód pod sernik lub tak jak ja ziemniaczki.




Składniki:

  • ~ 370 g biszkoptu czekoladowego
  • 200g masła
  • 7 łyżek mleka
  • 2 łyżki kakao
  • 3 łyżki cukru pudru
  • ~100g rodzynek (zalałam je wcześniej gorącą wodą, można rumem ;) ale robiłam dla dzieci )
  • Aromat migdałowy
  • Aromat rumowy
  • Wiórki kokosowe i kakao do obtoczenia ziemniaczków
  • Małe papilotki



Ciasto rozkruszamy. Masło roztapiamy i dodajemy cukier puder, kakao i mleko. 


Do rozkruszonego ciasta wlewamy masło z dodatkami i łączymy wszystko razem. Jeśli masa wydaje nam się zbyt sucha dodajemy mleka lub trochę alkoholu (wódki lub rumu). 



Masę dzielimy na dwie porcje. Do jednej dodaje rodzynki i aromat rumowy (lub rum) mieszam razem formuje kulki i obtaczam w kakao.





 Do drugiej porcji dodaje aromat migdałowy, również formuje kulki i obtaczam w wiórkach kokosowych.


Tak przygotowane układam w papilotkach i wkładam do lodówki na parę godzin.



8 komentarzy:

  1. oj tak! dokładnie takie lubię! ale nie zrobię, bo ja nie zjem, pan mąż raczej nie przepada ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest świetne! W środę mam imieniny i zero pomysłu na coś słodkiego do kawy. Będzie biszkopt i z resztek ziemniaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowicie to wygląda! :-)

    OdpowiedzUsuń