sobota, 8 sierpnia 2015

Biszkopt ze śmietaną i truskawkami.



Proste do wykonania, pyszne wyciągnięte prosto z lodówki w sam raz na gorące dni.




Składniki:

Biszkopt:

  • ¾ szklanki mąki pszennej
  • ¾ szklanki cukru
  • 4 jajka


Masa:

  • Śmietana 30%  330 ml
  • Cukier waniliowy
  • Zagęstnik do śmietany w proszku (odpowiednia ilość do śmietany ja użyłam 1,5 opakowania)

Dekoracja :

  • Ok. 6 dużych truskawek
  • Galaretka (u mnie poziomkowa)


Białka ubijamy na sztywno, następnie dodajemy po trochu cukier miksujemy nadal.

 Dodajemy po jednym żółtku. Na koniec wsypujemy stopniowo (nie na raz) przesianą przez sito mąkę i delikatnie mieszamy.

 Gotowe ciasto przekładamy do formy (u mnie rozmiar 20 x 29) wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą. Pieczemy w temp 180 stopni aż się zrumieni (zyska złoty kolor).

Gdy już ostygnie biszkopt wyrównuje (jeśli jest taka potrzeba) i „ponczuje” wodą z cukrem i cytryną.
Aby przygotować masę miksujemy śmietanę 30%,a po chwili miksowania dodajemy zagęstnik zmieszany z cukrem waniliowym
i miksujemy do uzyskania odpowiedniej konsystencji.


Masę przekładamy na ciasto i dekorujemy truskawkami. Można tylko przekroić na pół.. ja pokroiłam na więcej kawałków i ułożyłam na cieście.



Galaretkę przygotowujemy według przepisu na opakowaniu, gdy ostygnie powoli wlewamy na ciasto.
Ja najpierw wlewam odrobine a jak zastygnie w lodówce na cieście to wlewam dopiero resztę. 

Oczywiście ciasto musi być w formie posiadającej boki żeby galaretka pozostała na miejscu i mogła stężeć na cieście. A potem już tylko wyciągamy kroimy i zjadamy :) . 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz