niedziela, 30 sierpnia 2015

Drożdżowe bułeczki z pieczarkami.




Drożdżowe bułeczki z pieczarkam

Przepis na ciasto drożdżowe, który podaje jest dostosowany i zmodyfikowany do moich potrzeb. Jest on podstawą pod każdą pizzę,
 którą robię i wszelkie nie słodkie drożdżowe wypieki.

Składniki na ciasto:


  • 0,3-0,4 kg mąki pszennej
  • Ok. 1 łyżeczka soli (dwie szczypty)
  • 1/3 opakowania świeżych drożdży
  • 2 łyżeczki cukru
  • 2/3 szklanki lekko ciepłego mleka
  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek (ewentualnie oleju)


Reszta składników:

  • Pieczarki ok. 6-8
  • Cebula
  • Ząbek czosnku 
  • Masło (do podsmażenia pieczarek)
  • Ser żółty (ja użyłam 125 g)
  • Sól, pieprz, oregano



 Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy sól i delikatnie mieszamy. Na środku mąki robimy wgłębienie, do którego wkruszamy drożdże, zasypujemy cukrem i zalewamy ciepłym mlekiem. 

Pozostawiamy tak na około 15-20 min.
W tym czasie obieramy cebule i pieczarki. Pokrojoną cebule wrzucamy na patelnie z roztopionym masłem, jak się zrumieni dodajemy pieczarki i pokrojony drobno czosnek. 

 Podsmażamy mieszając co chwile. Na koniec dodajemy sól, pieprz i odstawiamy. Wracamy do ciasta i dolewamy do miski oliwę.
 Wszystko razem mieszamy delikatnie,

 a następnie zarabiamy ręką (robimy to delikatnie bez użycia siły) i pozostawiamy znowu chwilkę w ciepłym miejscu.

 Jeśli za bardzo się klei do rąk to dosypujemy trochę mąki. Gotowe ciasto powinno być miękkie. Właściwie można od razu wyciągnąć na stolnice, ale ja zawsze zostawiam żeby trochę podrosło.
Ja w tym czasie ogarniam trochę bałagan :), można zetrzeć ser żółty na tarce. Po ok. 20-30 min ciasto ląduje na stolnicy. Rozwałkowujemy je (~8mm) i wycinamy okrągłe placki przy pomocy salaterki na lody (średnica 10 cm). Jakie bułeczki powstaną i ile zależy od naszej fantazji i dostępnych foremek, szklanek czy co tam akurat mamy :).

W ten sposób uzyskuje około 12  bułeczek, które od razu układam na formie przykrytej papierem do pieczenia.


 Na każdą z nich kładę trochę pieczarek z cebulką, posypuje oregano 


i żółtym serem.
Drożdżowe bułeczki z pieczarkam

 Tak przygotowane wkładam do piekarnika nagrzanego do 220 stopni i piekę ok. 15 min. 



2 komentarze:

  1. wygląda pysznie! a ja właśnie głodna jestem!
    www.puffa.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) u mnie same głodomorki i bułeczki znikają w szybkim tempie. A mnie cieszy, że im smakuje ;)

      Usuń