czwartek, 6 sierpnia 2015

Domowe kruche ciasteczka z maszynki.




Uwielbiają je dzieciaki ..ja tez. Wykonanie jest banalnie proste, bo wszystko ląduje w jednej misce. Do ich wyciskania na blachę używam maszynki do ciastek (niedroga kupiona w jednym z marketów) Niestety już przerobiłam dwie i popękały. Zastanawiam się nad zakupem lepszego sprzętu, ale póki co radze sobie tym co mam.
Kształt nakładki:

Składniki
(Ciasta wystarcza na dwie blachy ciasteczek.)


  • ·         Kostka masła w temp pokojowej(200g )
  • ·         Szczypta soli
  • ·         2/3 szklanki cukru (zwykły biały, nie puder)
  • ·         2 żółtka
  • ·         Ewentualnie cukier waniliowy
  • ·         300g mąki pszennej


Masło ze szczypta soli ucieramy mikserem aż będzie puszyste. Wsypujemy po trochu cukier i miksujemy aż masa będzie w miarę jednolita. Dodajemy po jednym żółtku i znowu chwile miksujemy. Możemy dodać cukier waniliowy. Na koniec wsypujemy po trochu mąke
 i na najniższych obrotach mieszamy wszystkie składniki.

 Gotowe ciasto przekładamy do maszynki i wyciskamy na blache. 

Bezpieczniej jest nałożyć papier do pieczenia. Chociaż dużo lepiej ciastka odbijają się  na sama blachę to zdarzyło mi się, ze nie z każdej blachy można je było w całości ściągnąć. W momencie wyciskania ciastka przytrzymuje papier jedna ręką (właściwie dwoma palcami żeby papier pozostał w miejscu) w drugiej trzymam maszynkę.  

Ja do ciastek dodaje marmoladę ale oczywiście można tego nie robić .


Pieczemy w temp 180 stopni ok. 10 min (wystarczy, ze się zrumienią)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz